Жінкам вхід заборонено… або Історія барбершопу в Ужгороді
Сучасний світ невпинно змінюється. І це стосується всіх аспектів буття людини. Проте ці зміни є необхідним рушієм прогресу. І для того, щоб бути успішними і йти в ногу з часом, нам просто слід використовувати їх для власного успіху. А сучасна успішна людина зобов’язана мати відповідний вигляд.
Адже соціум сприймає нас, як каже стара приказка, за одягом. І не тільки за одягом, адже зовнішній вигляд – це в першу чергу наше тіло, шкіра, волосся. Тому і ринок послуг постійно розвивається, пропонуючи все нові і нові послуги – для того, щоб задовольнити наші бажання бути стильними та красивими. І чоловіки почали шукати свій формат закладів краси у цьому, здавалося б, монополізованому прекрасною статтю всесвіті.
Так ось, останнім часом надзвичайно популярними стають чоловічі салони – барбершопи, де можна не тільки підстригти волосся чи поголитися, а й просто посидіти за смачною кавою і поговорити про політику чи футбол, риболовлю чи останні тенденції на автомобільному ринку. І все це виглядатиме дуже навіть по-чоловічому.
Робота хорошого цирульника з давніх-давен була престижною і дуже відповідальною, адже вони у прямому сенсі мали доступ до голів своїх володарів – королів, царів, султанів та імператорів. Робота майстра-цирульника ототожнювалася з роботою хірурга, адже нагадувала роботу зі скальпелем – була такою ж скрупульозною і відточеною.
Перші суто чоловічі перукарні з’явились в Америці та Європі приблизно у XVIII столітті. Вже тоді майстри зачісок поділились на два напрямки: одні працювали з жінками; інші надавали перевагу тільки послугам для чоловіків, – укладка, стрижка волосся, стрижки борід та вусів, які, до того ж, були дуже модними в той час. Причиною популярності вже тоді була та чоловіча атмосфера, яка панувала у цирульнях та й «володарями бритви і гребінця» були виключно чоловіки.
То що ж це таке – сучасний барбершоп? Барбершоп (назва походить від слова «barba» – борода) – суто чоловічий заклад, де представники сильної половини людства можуть підстригти волосся, вуса чи бороду або поголитися без всякого «гламуру». А барбер – це не просто перукар, це хороший співрозмовник, який готовий підтримати розмову на будь-яку тему. Крім цього, барбер завжди дасть рекомендації із догляду за волоссям та шкірою, вкаже на недоліки. Тому сьогодні мільйони чоловіків по всьому світу забувають, що таке безпечна бритва та з холодним поглядом справжнього вікінга-завойовника прямують у чоловічі цирульні голитися небезпечним лезом та насолоджуватися відточеною технікою барбера.
Ужгородський барбершоп «Gentlemen’s Club» відкритий не так давно, але вже став своєрідним культовим місцем для чоловіків. Його власники – Іван та Іннеса Мельничук намагаються створити комфортні умови для всіх клієнтів закладу. Тільки-но переступаємо поріг барбершопу, нас зустрічає приємний запах чоловічих парфумів і стильна музика, яка лунає тут постійно. Всі крісла зайняті клієнтами, над якими чаклують барбери.
Про ідею створення та філософію закладу нам розповіла пані Іннеса: «Ви ж знаєте, що у нас у місті у перукарнях працюють жінки, чоловіків практично одиниці. І зачіски у всіх перукарів чомусь майже однакові виходять. Мій чоловік хотів спробувати щось нове, щоб йому підібрали новий стиль. Але, на жаль, цього не сталося. А про барберінг ми з чоловіком дізналися у Вінниці, куди поїхали у справах до хорошого знайомого. Він був дуже гарно підстрижений і мав класну тематичну майку з відповідним написом «Gentlemen’s Club». Нас зацікавив цей напис, тож ми, як мовиться, залізли в інтернет і багато чого дізналися на цю тему.
Вперше до фірмового барбершопу чоловік записався у Львові. І йому все дуже сподобалося – і зачіска, і саме ставлення до нього, і заклад загалом. Згодом він відвідував барбершопи ще кілька разів. І так поступово до нас прийшла ідея створення такого ж закладу, але вже тут, в Ужгороді. Ми захотіли започаткувати сервіс у першу чергу для чоловіків, адже у нас все створено для жінок. Чоловікам не завжди зручно сидіти там, де сама атмосфера їм не сприяє. Концептуально ми вирішили використати франчайзингову систему. Адже це вже була добре напрацьована схема. А от майстрів ми добирали дуже прискіпливо і вчили їх практично з нуля. Потрібно було довести на практиці, що чоловік може досягти вершин професіоналізму саме у цій професії і при цьому мати достойну зарплату. І тому потрібно весь час підтримувати і розвивати свої знання. Підвищують свої професійні вміння наші барбери у Києві, тому що саме там був створений перший барбершоп нашої мережі. А зараз на його базі постала академія «Gentlemen’s Club», де навчаються та підвищують кваліфікацію всі барбери. На мою думку, ця професія творча, адже кожен майстер, маючи професійні навики, привносить у справу щось своє, індивідуальне. Це в якомусь сенсі мистецтво, а барбер – це художник. Кожен майстер використовує тільки професійні інструменти, а це майже два десятки найменувань. До того ж, під час своєї роботи вони використовують виключно професійну косметику».
Андрій Долгоносов, який працює тут барбером, погоджується з цією думкою. Більше того, він зауважив, що у кожного майстра є свої особливості і секрети, які допомагають йому в роботі. Психолог за фахом, він спочатку досить прагматично ставився до зміни професії. Але Андрій завершив навчання у столиці і поринув у нову стихію. А зараз із захопленням розповідає про все, що стосується барберінгу. На його думку, ця професія сьогодні є дуже затребуваною, адже практично кожен третій чоловік носить вуса чи бороду.
На думку барбера Олександра Криницина, ця професія є дуже перспективною і творчою одночасно. Він сам перекваліфікувався з бармена на барбера. Для нього барбер – це не просто перукар, це Митець. Адже барбер допомагає клієнту створити образ, який стане йому в нагоді під час спілкування з коханою, колегами та друзями і навіть бізнес-партнерами. Ця робота йому подобається, навіть більше – він бачить тут для себе великі перспективи.
Підсумовуючи, можемо зазначити, що для вибору правильного барбершопу потрібно звернути увагу на кілька дуже важливих аспектів:
- атмосфера та рівень обслуговування клієнтів;
- цінова політика;
- зручність розташування;
- оцінка якості іншими клієнтами;
- особливі «фішки» закладу.
У будь-якому випадку реально оцінити роботу барбершопу можна тільки на власному досвіді.
Юрій КОПИНЕЦЬ
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися