ko.net.ua

Ужгородець на "Запорожці" став третім у міжнародному фестивалі ретро-автомобілів у Львові

У Львові відбувся міжнародний фестиваль ретро-автомобілів “Leopolis Grand Prix”, на якому вперше взяв участь ужгородець

Серед понад 200 автомобілів із 9 країн вперше у фестивалі був представлений і автомобіль із Закарпаття – старенький жовтий “Запорожець” (власник – Тарас Воротняк).

Leopolis Grand Prix або Великі Призи Львова – кільцеві автомобільні перегони, що мали статус Гран Прі, які проводилися на вуличній трасі Львова. Етап був частиною міжнародної серії Гран Прі, попередника Формули-1. Траса була задумана 1927 – на два роки раніше, ніж у Монако, але перші змагання пройшли на рік пізніше – 8 вересня 1930 р. 

Читайте також: Винахідник із Виноградова переобладнав автомобіль під вугілля. ВІДЕО

Через характерну форму траси (трикутник зі зрізаними кутами) перегони отримали назву “Львівський трикутник”. Їх організовано на зразок кільцевих перегонів міськими вулицями Гран Прі Монако (Монте-Карло), які стартували вперше 1929 року, лише роком раніше. Львівські перегони, за відгуками як глядачів, так і учасників, були найкращими автомобільними перегонами в історії України та Польщі. 

Уже в червні 1931 року кільцеві перегони у Львові набули міжнародного статусу. А з 1932 року отримали назву і статус Гран Прі Львова. Тому на сьогодні в історію увійшов саме Гран Прі Львова, а не країни, що саме по собі є унікальним явищем, наданий місту А.І.A.C.R. (Міжнародна асоціація автомобільних клубів – попередник FIA). Великі Призи Львова відтоді стали одними з найкращих гоночних трас тогочасної Європи.

Зважаючи на кризову ситуацію в економіці та світовій політиці, перегони 1934 року було скасовано. Усі спроби відновити їх у наступних роках не дали результату.

І ось з 2011 року ці перегони були відновлені і цього року вперше участь у фестивалі взяв і автомобіль із Закарпаття. 

І тим приємніше, що закарпатський “запчик” Тараса Воротняка зайняв почесне третє місце у своїй категорії. Як повідомив виданню Prozak.info сам Тарас Воротняк, за умовою перегонів у деяких місцях були встановлені строгі обмеження швидкості і через певну несправність спідометру було допущено кілька перевищень, за що журі відняло кілька балів і це коштувало ужгородцю перемоги.