26829
18:14 3.042019

Жінкам вхід заборонено… або Історія барбершопу в Ужгороді

Цікаве 3744

Сучасний світ невпинно змінюється. І це стосується всіх аспектів буття людини. Проте ці зміни є необхідним рушієм прогресу. І для того, щоб бути успішними і йти в ногу з часом, нам просто слід використовувати їх для власного успіху. А сучасна успішна людина зобов’язана мати відповідний вигляд.

Адже соціум сприймає нас, як каже стара приказка, за одягом. І не тільки за одягом, адже зовнішній вигляд – це в першу чергу наше тіло, шкіра, волосся. Тому і ринок послуг постійно розвивається, пропонуючи все нові і нові послуги – для того, щоб задовольнити наші бажання бути стильними та красивими. І чоловіки почали шукати свій формат закладів краси у цьому, здавалося б, монополізованому прекрасною статтю всесвіті.

Так ось, останнім часом надзвичайно популярними стають чоловічі салони – барбершопи, де можна не тільки підстригти волосся чи поголитися, а й просто посидіти за смачною кавою і поговорити про політику чи футбол, риболовлю чи останні тенденції на автомобільному ринку. І все це виглядатиме дуже навіть по-чоловічому.

Робота хорошого цирульника з давніх-давен була престижною і дуже відповідальною, адже вони у прямому сенсі мали доступ до голів своїх володарів – королів, царів, султанів та імператорів. Робота майстра-цирульника ототожнювалася з роботою хірурга, адже нагадувала роботу зі скальпелем – була такою ж скрупульозною і відточеною.

Перші суто чоловічі перукарні з’явились в Америці та Європі приблизно у XVIII столітті. Вже тоді майстри зачісок поділились на два напрямки: одні працювали з жінками; інші надавали перевагу тільки послугам для чоловіків, – укладка, стрижка волосся, стрижки борід та вусів, які, до того ж, були дуже модними в той час. Причиною популярності вже тоді була та чоловіча атмосфера, яка панувала у цирульнях та й «володарями бритви і гребінця» були виключно чоловіки.

То що ж це таке – сучасний барбершоп? Барбершоп (назва походить від слова «barba» – борода) – суто чоловічий заклад, де представники сильної половини людства можуть підстригти волосся, вуса чи бороду або поголитися без всякого «гламуру». А барбер – це не просто перукар, це хороший співрозмовник, який готовий підтримати розмову на будь-яку тему. Крім цього, барбер завжди дасть рекомендації із догляду за волоссям та шкірою, вкаже на недоліки. Тому сьогодні мільйони чоловіків по всьому світу забувають, що таке безпечна бритва та з холодним поглядом справжнього вікінга-завойовника прямують у чоловічі цирульні голитися небезпечним лезом та насолоджуватися відточеною технікою барбера.

Ужгородський барбершоп «Gentlemen’s Club» відкритий не так давно, але вже став своєрідним культовим місцем для чоловіків. Його власники – Іван та Іннеса Мельничук намагаються створити комфортні умови для всіх клієнтів закладу. Тільки-но переступаємо поріг барбершопу, нас зустрічає приємний запах чоловічих парфумів і стильна музика, яка лунає тут постійно. Всі крісла зайняті клієнтами, над якими чаклують барбери.

Про ідею створення та філософію закладу нам розповіла пані Іннеса: «Ви ж знаєте, що у нас у місті у перукарнях працюють жінки, чоловіків практично одиниці. І зачіски у всіх перукарів чомусь майже однакові виходять. Мій чоловік хотів спробувати щось нове, щоб йому підібрали новий стиль. Але, на жаль, цього не сталося. А про барберінг ми з чоловіком дізналися у Вінниці, куди поїхали у справах до хорошого знайомого. Він був дуже гарно підстрижений і мав класну тематичну майку з відповідним написом «Gentlemen’s Club». Нас зацікавив цей напис, тож ми, як мовиться, залізли в інтернет і багато чого дізналися на цю тему.

Вперше до фірмового барбершопу чоловік записався у Львові. І йому все дуже сподобалося – і зачіска, і саме ставлення до нього, і заклад загалом. Згодом він відвідував барбершопи ще кілька разів. І так поступово до нас прийшла ідея створення такого ж закладу, але вже тут, в Ужгороді. Ми захотіли започаткувати сервіс у першу чергу для чоловіків, адже у нас все створено для жінок. Чоловікам не завжди зручно сидіти там, де сама атмосфера їм не сприяє. Концептуально ми вирішили використати франчайзингову систему. Адже це вже була добре напрацьована схема. А от майстрів ми добирали дуже прискіпливо і вчили їх практично з нуля. Потрібно було довести на практиці, що чоловік може досягти вершин професіоналізму саме у цій професії і при цьому мати достойну зарплату. І тому потрібно весь час підтримувати і розвивати свої знання. Підвищують свої професійні вміння наші барбери у Києві, тому що саме там був створений перший барбершоп нашої мережі. А зараз на його базі постала академія «Gentlemen’s Club», де навчаються та підвищують кваліфікацію всі барбери. На мою думку, ця професія творча, адже кожен майстер, маючи професійні навики, привносить у справу щось своє, індивідуальне. Це в якомусь сенсі мистецтво, а барбер – це художник. Кожен майстер використовує тільки професійні інструменти, а це майже два десятки найменувань. До того ж, під час своєї роботи вони використовують виключно професійну косметику».

Андрій Долгоносов, який працює тут барбером, погоджується з цією думкою. Більше того, він зауважив, що у кожного майстра є свої особливості і секрети, які допомагають йому в роботі. Психолог за фахом, він спочатку досить прагматично ставився до зміни професії. Але Андрій завершив навчання у столиці і поринув у нову стихію. А зараз із захопленням розповідає про все, що стосується барберінгу. На його думку, ця професія сьогодні є дуже затребуваною, адже практично кожен третій чоловік носить вуса чи бороду.

На думку барбера Олександра Криницина, ця професія є дуже перспективною і творчою одночасно. Він сам перекваліфікувався з бармена на барбера. Для нього барбер – це не просто перукар, це Митець. Адже барбер допомагає клієнту створити образ, який стане йому в нагоді під час спілкування з коханою, колегами та друзями і навіть бізнес-партнерами. Ця робота йому подобається, навіть більше – він бачить тут для себе великі перспективи.

Підсумовуючи, можемо зазначити, що для вибору правильного барбершопу потрібно звернути увагу на кілька дуже важливих аспектів:

  • атмосфера та рівень обслуговування клієнтів;
  • цінова політика;
  • зручність розташування;
  • оцінка якості іншими клієнтами;
  • особливі «фішки» закладу.

У будь-якому випадку реально оцінити роботу барбершопу можна тільки на власному досвіді.

Юрій КОПИНЕЦЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах