25325
18:28 10.122018

Любов до дороги в крові: закарпатський далекобійник про своє життя

Цікаве 2701

На перший погляд, професія далекобійника здається звичайною: завантажив товар, вивантажив його в заданій точці. Однак це не так. Закарпатець Володимир, молодий та працьовитий хлопець, їздить у далекі рейси вже кілька років, і в його професійній скарбничці чимало цікавих життєвих історій.

Як і в будь-якій іншій професії, далекобійники піднімаються вгору по службовій драбині майстерності. Водій-«міжнародник» по праву вважається людиною, що зробила крок на верхню сходинку. До всіх «принад» дорожньої романтики додаються проблеми, пов’язані з перетином державних кордонів, проходженням митних бар’єрів, знанням мов та законів різних країн, і все це лягає додатковим вантажем на плечі «міжнародника».

– Володимире, чому ви обрали саме цю професію?

– Почну з самого початку. Першим, хто запропонував мені спробувати цю роботу, став мій дядько. Він понад 20 років є водієм-універсалом усіх категорій. Я пішов його стежкою та влаштувався на роботу далекобійником. Спочатку було якось не по собі сісти за кермо й вирушити в далеку подорож із цінним вантажем. Але все виявилося не так страшно. Плюс до всього я почав непогано заробляти. У дорозі мені подобалися мальовничі місця, можливість подорожувати по всій Україні, а потім і Європі, спілкуватися з цікавими людьми. Я наче закохався в дорогу.

– Скільки кілометрів проїжджаєте за місяць?

– Близько 10–15 тисяч, пробіг залежить від дальності рейсу. Бувають, звичайно, і недалекі відрядження – від 700 до 1500 км. Але я більше люблю довгі рейси. Особливо мені подобається дорога восени, коли природа грає всіма кольорами. Це ж не сезонна робота, завжди знайдеться, що й куди перевезти. Знаю людей з вищою освітою, які кинули звичний офіс та працюють, як і я, заради романтики й дуже непоганого заробітку.

– Чи користуєтеся ви тахографом? Як ставитеся до того, що за вами стежать у дорозі?

– Звичайно, користуюся. Адже це пристрій, який реєструє режим праці та відпочинку водія по спеціальній карті. Тахограф дає людині можливість повноцінно відпочити.

– Чи є мінуси в професії далекобійника?

– Імовірність заснути в дорозі, бо далекі рейси передбачають роботу з раннього ранку й до пізнього вечора. Частенько доводиться їсти в придорожніх кафе чи шашличних, де не завжди свіжі продукти, можна отруїтися. Вантажівка може зламатися, потрапити в ДТП не з власної вини, не виключені й випадки пограбування. Далекобійник несе матеріальну відповідальність за товар. Зобов’язаний бути в хорошій фізичній формі, повинна бути швидка реакція в надзвичайних ситуаціях.

– Розкажіть, які неприємності траплялися з вами в дорозі.

– Бувало, що ламався. Пригадую один випадок, коли зламався автомобіль, а причіп з товаром відчепився й перекинувся в кювет. Добре, що зі мною був напарник, який допоміг. Усе минулося. Також був очевидцем декількох ДТП за участю вантажних автомобілів зі смертельними наслідками. Для мене кожна така подія – справжній шок, після якого важко сідати за кермо, не те що їхати далі. Траплялися й надзвичайні випадки, наприклад, у Росії кілька років тому врятували дівчину від зґвалтування. Довелося з напарником ловити зловмисника, викликати поліцію, згодом бути свідком у суді.

Також часто, особливо вночі, на дорогу виходять тварини – олені, ведмеді, кабани. Наприклад, кілька місяців тому в Австрії бачив сім’ю ведмедів, які гуляли по шосе і взагалі не звертали увагу на автомобілі, що проїжджали поруч. Я теж проїхав за кілька метрів від них, але не фотографував – не хотів налякати.

– У вас є сім’я, діти? Як вони ставляться до вашої роботи, частих відряджень?

– У мене є дружина та двоє діток – 6-річний син і 2-річна донечка. Вони ставляться до моєї роботи з розумінням, хоч я часто не буваю вдома кілька днів, а то й тиждень-два. Але тепер є Інтернет та телефон, і ми цілодобово підтримуємо зв’язок. Я всім серцем і душею намагаюся працювати на благо своєї сім’ї. Адже зараз самі знаєте, яка ситуація в країні. Багато хто з друзів та знайомих запитує: «Як можна так довго не бачити одне одного?» Це, безумовно, дуже важко. Але, з іншого боку, такі розлуки з дружиною змушують нас обох скучати, і коли я приїжджаю, ми знову і знову закохуємося одне в одного. Я радий, що в мене така розуміюча жінка – вона ніколи не дорікає мені, що довго не буваю вдома, і я їй дуже вдячний за це.

– Ви готові присвятити все своє життя дорозі?

– На сьогодні я не уявляю життя поза дорогою. Моя робота дозволяє мені не сидіти на місці, де кожен новий день мало відрізняється від попереднього. Я побував уже у 27 країнах Європи, зокрема Австрії, Німеччині, Франції, Нідерландах, Іспанії, Італії, Греції, Данії, Литві та інших. Колись мріяв поїхати туди, а тепер це стало реальністю. Мріятиму й далі, адже ще не був у країнах Скандинавії та Великобританії.

– Що можете побажати іншим водіям?

За кілька днів прийде календарна зима, не за горами й різдвяно-новорічні свята. Хочу побажати щасливої дороги та безпечної їзди всім водіям і пасажирам, добробуту та душевного задоволення від того, чим ви займаєтесь.

Юрій КОПИНЕЦЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах