14435
20:14 15.062017

Електромобілі – звичне явище чи дивовижа на наших дорогах

Цікаве 4502

Ці автівки екологічні та економічні, рідше ламаються і досить тихо заводяться. Ідеться про електромобілі.

electric-car-batteries

Якщо в Європі їх уже сотні тисяч, то українці лише починають оцінювати переваги такого виду транспорту. Утім на наших дорогах також дедалі частіше можна побачити електрокари. За останніми підрахунками, таких машин в Україні вже понад 3 тисячі. Для порівняння: два роки тому їх було всього 500.

Як повідомляють світові видання, Україна посіла п’яте місце в міжнародному рейтингу за темпами розвитку електромобілів. Швидше електричний транспорт розвивається лише в Ісландії, Швеції, Норвегії та Китаї. Місця в рейтингу визначалися шляхом призначення балів за кількома критеріями. Серед них політична підтримка розвитку «зеленого» транспорту, динаміка частки електрокарів на ринку авто, темпи розвитку інфраструктури тощо. Головна причина, за якою Україна набрала майже 39 балів і потрапила до п’ятірки лідерів, – швидке зростання частки електрокарів у числі нових автомобілів, придбаних українцями минулого року.

Зауважується, що Україна набагато випереджає інші країни Східної Європи й за темпами розвитку інфраструктури для електрокарів. Тут є як приватні зарядні станції, доступ до яких можливий лише за згодою власника, так і публічні, а також кілька десятків фастчарджерів, в основному китайського виробництва.

Посісти вище місце в рейтингу Україні не дозволила незначна підтримка електрокарів державою. Ідеться про прийняття наприкінці 2015 року законопроекту, який скасував ввізне мито на електромобілі.

Однак у цій сфері ще є куди розвиватися. Наприклад, у грудні 2016 року до Верховної Ради внесли законопроект про скасування ПДВ на ввезення в країну електромобілів і запчастин до них до 2021 року. Закон досі не розглянуто.

Варто зазначити, що майже всі електромобілі в Україні походять із США. Там дуже зручна дотаційна програма. В Америці дотація на електрокар від держави становить від 10 до 15 тисяч доларів. Це дозволяє дилерам продавати вживаний електромобіль із «живою»  батареєю в Україні за такою ж доступною ціною.

Тож експерти прогнозують, що за 2–3 роки в Європі відбудеться бум на електромобілі, отже, в Україні це станеться років через 5. Утім уже зараз у великих містах нашої країни електрокари не дивина.

Найбільшим попитом електромобілі користуються в Києві, а також в Одеській, Харківській, Дніпропетровській, Львівській, Київській та Запорізькій областях. Найгірше з продажем електромобілів на Закарпатті. Побачити такі автівки на наших дорогах можна не так уже й часто. За весь минулий та цей рік в області було придбано офіційно всього 11 електромобілів. Утім насправді їх більше, адже закарпатці воліють купувати вживані авто.

Основна перевага електрокарів – їхня дешевизна

Ужгородець Юрій Козик електромобілем користується вже досить давно. Придбав його в США. Чоловік зауважує, що, окрім екологічного зиску, електромобілі мають і значний економічний ефект, оскільки дозволяють відмовитися від дорогого пального на користь виробленої всередині країни електроенергії.

«Я дуже задоволений авто. Наразі замовив ще три машини, аби їх продати в Україні. Насправді я давно цікавився економічними авто. Оскільки мені потрібно багато їздити по роботі, то задумався над тим, як би зекономити на пальному. І дійсно, електрокари дуже вигідні. Часто люди хвилюються, що потрібні заправки. Насправді ж, якщо ви живете у власному будинку, розетки повністю достатньо, аби підзарядити електрокар. Удома в мене є два типи зарядок. Від звичайної розетки машина заряджається 7–8 годин. Вистачає такого заряду на 150 км. Ще маю більш потужну зарядну станцію, яка заряджає машину за 3–3,5 години з таким самим зарядом», –  розповідає Юрій.

Проте основна перевага, на якій особливо наголошує чоловік, – це дешевизна використання. Якщо спиратися на дані водія, одна зарядка електромобіля за нічним тарифом виходить усього 20 грн. Коли за паливо за такий самий кілометраж довелося би викласти мінімум 200 грн.

«Тож якщо ви багато пересуваєтесь по місту, це для вас ідеальне авто. У нас у сім’ї дві автівки. Для далеких подорожей – на пальному, для невеликих дистанцій – наш улюблений електромобільчик», – ділиться чоловік.

Основні недоліки – невеликий запас ходу та відсутність належної інфраструктури

Та попри всі переваги електромобілів, у них є щонайменше один безсумнівний недолік – відносно невеликий запас ходу, а отже, потреба частіше заряджатися. Саме ж зарядження зазвичай триває годинами.

Також одним зі стримуючих факторів залишається відсутність належної інфраструктури для зарядки акумуляторів на електромобілях.

Загалом в Україні нараховується близько 200 заправок для цього виду транспорту. На одній зарядці таке авто може проїхати приблизно 200 км.

Завдяки спеціальному додатку для електромобілів водії можуть знайти найближчі зарядні станції. До прикладу, в обласному центрі Закарпаття таких заправок три. Ми завітали на одну з них, яка знаходиться майже в центрі міста й належить до відділення «Укргазбанку».

Начальник відділення Артем Опаленик розповів, що зарядка для електромобілів з’явилася в рамках екопроектів, які популяризує банк. Тим паче, що установа надає кредитування електрокарів.

«Для цього банк розкидав по цілій Україні спеціальні безкоштовні заправки для електокарів, які знаходяться біля центральних відділень. За чотири години таку автівку в нас можна зарядити на 150 км, – розповідає Артем. – Наша заправка абсолютно для всіх, а не тільки для клієнтів банку. Користуються нею досить часто. Помітив, що на сьогодні досить популярно купувати таку машину для пересування по місту. Люди дуже цікавляться електромобілями, але в Україні такий час, що мало сімей можуть собі дозволити два авто. Тому зазвичай обирають одне – на паливі».

Утім варто зазначити, що нині провідні компанії, які займаються випуском електрокарів, передусім «Tesla», готуються до промислового виробництва авто з набагато більшим пробігом та хорошою комплектацією. У світі стрімко збільшується кількість пунктів для заряджання авто. В Україні також будуватимуть зарядні станції. У парламенті вже є законопроекти на підтримку цієї галузі. Тож будемо сподіватися, що вже незабаром електромобілі стануть не дивовижею, а звичним явищем на наших дорогах.

Христина БІКЛЯН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах
Новини
Поліцейські Іршави затримали наркоторговця: фігуранта помістили в ізолятор тимчасового тримання
13:34
«Ужгород за чисте довкілля»: екоакція в УжНУ
13:17
Як отримати безоплатно послуги з реабілітації в медзакладах Закарпаття: усе, що потрібно знати
12:40
ПрАТ «Закарпаттяобленерго» нагадує, чому категорично заборонено розпалювати вогонь в охоронних зонах об’єктів енергетики
12:20
На Ужгородщині відбулися змагання з важкої атлетики
12:02
Нацгвардійці провели урок мужності для ліцеїстів Мукачева
11:51
Дві команди ужгородських «Карпат» боротимуться в Кубку України
11:29
Понад 14 000 школярів планують оздоровити цьогоріч на Закарпатті
10:30
Міжнародні організації розглядають можливість реконструкції гуртожитку Берегівського ліцею
10:12
Берегівський мер розповів про оформлення дозволів на в’їзд, перебування, проживання, провадження робіт і пропуск у прикордонну смугу
09:51
Всі новини